Projectes

1. Control de colònies de gats de carrer:

» Si necessites ajuda amb els gats del carrer posat en contacte amb nosaltres i farem el possible per ajudar-te.

El gat de carrer conviu amb nosaltres tant en pobles com a la ciutat i provoca una divisió en la societat entre els seus defensors i els seus detractors. Sovint malviu en els nostres parcs i jardins i pot representar un problema per la facilitat que té en reproduir-se. Aquesta circumstància fa que hi hagi zones amb superpoblació de gats que són font de conflictes socials.

La població de gats de carrer estar directament relacionada amb l’abandonament de gats domèstics per part dels seus amos, ja sigui per cansament o per la falsa idea de que els gats s’espavilen sols ja que són molt independents. En altres casos és la desídia dels seus amos en esteilitzar-los, el qual provoca que en la època del cel marxin de les seves llars i després ja no sàpiguen tornar-hi.

En què consisteix la creació de colònies de gats controlades?

• Localització de les colònies.
  • Esterilització de les femelles i castració dels mascles i posterior retorn a les colònies.
  • Desparasitació y control veterinari.
  • Recollida de cadells y donació en adopció.
  • Alimentació seca amb pinso.
  • Seguiment de la colònia.

Actualment esterilitzem uns 500 gats a l'any a la ciutat de Barcelona i controlem mitjançant voluntaris un gran nombre de colònies situades principalment a la ciutat de Barcelona.

Treballem en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona en els districtes de Sarrià-Sant Gervasi, Les Corts i Gràcia. En aquestes zones atenem rescats de gats en situacions crítiques i estressants per a ells i molestes pels ciutadans.

Beneficis de tenir la colònia controlada

La presència d’una colònia de gats controlada comporta molts beneficis per a la comunitat:

• D’una banda, pel fort caràcter territorial dels gats, evita l’arribada de nous individus a la zona.
  • Els gats exerceixen una funció de control de plagues urbanes, com ara rates o paneroles.
  • La vida mitjana del gat de carrer és de 3 anys, de manera que a mig termini la colònia anirà reduint-se fins a la seva extinció de forma natural.
  • Desapareixen les males olors i sorolls relacionats amb el cel

2. Foment d'adopció d'animals abandonats

Tenim un refugi per a gats abandonats y cadells (veure apartat El Nostre Refugi).

Vols veure els nostres animals en adopció?

3. Suport

•  a) Campanyes diverses en contra del maltractament animal
  •  b) Col·laboració amb protectores d’animals a Andalusia i Extremadura per a promoure les adopcions de gossos.
  •  c) Fauna salvatge i espècies en perill d’extinció: Col·laborem amb el Santuari Tacugama de ximpanzés a Sierra Leone.