Programa d'ajuda a alimentador@s

En l’any 2012 la Fundació Affinity crea la Càtedra Fundación Affinity Animales y Salud de la Universidad Autónoma de Barcelona per a investigar i formar sobre els beneficis de la convivència amb animals de companyia en la salud i el benestar de les persones.

És en l’any 2015 quan Affinity crea el primer Postgrau en Antrozoologia en Espanya, i ofereix a la Presidenta de la Fundació Silvestre una beca per a poder cursar-lo.

A arrel de la seva assistència, neix l’idea d’identificar i donar visibilitat al col·lectiu de persones que alimenten als gats que viuen en les colònies del carrer, i presenta el seu treball final de Postgrau, que bàsicament desenvolupa:

El col·lectiu està format majoritàriament per dones (tot i que en els últims dos anys el nombre d’homes ha augmentat considerablement). Són persones que alimenten cada dia en els carrers, i desenvolupen un vincle de protecció amb els gats, i dediquen una gran part del seu temps en aquesta activitat.  Això fa que moltes vegades arribin al límit físic, psicològic i econòmic.

Per això és molt important que les protectores els ajudem en tot el que puguem en aquests aspectes.

En una colònia, la funció de l’alimentad@r és molt important: són persones imprescindibles per al bon funcionament de la mateixa, coneixen a tots els gats, detecten quan un animal està malalt, i poden identificar ràpidament l’aparició de nous individus sense esterilitzar, posant-se en contacte amb la Fundació i així poder aplicar el Mètode CER.

El protocol d’actuació ideal descrit, que normalment es realitza correctament, no s’observa desgraciadament en situacions de sobrecàrrega de treball a les quals molts alimentad@rs es veuen sotmesos, de manera que no sempre s’avisa de l’aparició de nous individus (especialment si són mares que tenen cadells).  La Fundació Silvestre, degut a la seva llarga trajectòria i experiència en la gestió de colònies, va detectar aquesta característica, i va crear un pla de millora per a que aquesta actuació sigui modificada per al bé de les persones i els animals.

La nostra finalitat és identificar les seves necessitats per a concretar un pla de suport i assistència que millori les seves vides:

• Suport amb atenció telefònica constant
  • Ajuda econòmica amb el pinso
  • Suport per a fiançar les seves relacions personals
  • Contacte amb assistentes socials quan es detecten alteracions en el comportament, situació, etc.

La Fundació està molt implicada a aconseguir que aquest col·lectiu estigui atès i recolzat.