Projecte Persones i Animals

Dintre del posgrau en Antrozoologia de la UAB i amb el suport de Fundació Affinity hem identificat un colectiu de persones que han quedat excloses de les xarxes d'assistència social, els alimentadors de gats de carrer.

En la fase inicial d’aquest estudi hem arribat a la conclusió de que existeix un percentatge de cuidadors de gats de carrer que queden atrapats en el voluntariat, dedicant una gran quantitat de temps a aquesta activitat. Aquest fet dificulta que aquestes persones puguin dur a terme una vida funcional.

Hem observat que sovint es tracta de persones socialmente aïllades, que compten amb molt pocs familiars o amics als que adreçar-se quan tenen problemas, o en alguns casos cap ni un.  Es freqüent que presentin malalties mentals accessòries, com ara depressió, ansietat, sindrome de Burnout, i en els casos més greus hem trobat Sindrome de Diogenesis i acumulació d’animals a la vivenda.

Continuem desenvolupant aquest estudi i ens centrem en persones majors de 50 anys,  principalment mitjançant entrevistes personals. La finalitat és identificar les necessitats d’aquest grup de persones per tal de concretar un pla de suport i assistència que millori les seves vides.